Black & Black - Pueblo Modern Dog Crate

$237.15 $279.00

* WLO Wood is usually ready to ship all orders in 2 business days.
*WLO Wood Customer Support Team may contact you about estimated delays or the personalization process about your order.
*WLO Wood will decide to ship your order from the nearest warehouse to your address.

*We are responsible until you have your WLO Wood product, complete the assembly and guarantee that everything is done for your satisfaction!

Color Option: Black Wood / Black Cushion Cover
Name Board: Included
Bottom Wood: Standard
Top Wood: Included
Model: Pueblo Elevated Series
Usage: Indoor
Sizes & Breed Weights: 1 (5lbs - 24lbs), 2 (25lbs - 49lbs) , 3 (50lbs - 89lbs) , 4 (90lbs - 149lbs)
Detailed dimensions are shown in third photo
Bottom Weight Capacity: 180lbs Max.
Jotun® Water Based Stain Wood Wax Options: Walnut / White / Gray / Black / Green
Additional Cushion Cover Options (Gift) : Ivory, Gray, Black, Navy, Brown, Pink
Replacement / Upgrades: Cushion Cover & Tent, Acrylic Glass replacements are available.
UPC-SKU: Available / Variable

WLO®️ Wood dog houses offer your pets a comfortable bedding space of high comfort standards with a cushion made of non-chemical white silicone balls.
WLO®️ Wood products are dog crate furnitures which made of natural smooth wood materials. All parts are interlocked to ensure full stability.
WLO®️ Wood products are designed as an alternative to metal crates and product designs are patent registered worldwide. (WIPO-DM212724).
WLO®️ Wood indoor dog houses fit perfectly into home decor thanks to their rich color and model options.
WLO®️ Wood dog beds are made of certified anti-allergic fabric materials which are easy to wash and clean. No harmful chemicals are used.
WLO®️ Wood quality and customer satisfaction has been approved by more than 3000 5-star customer reviews. (Please visit our Etsy Shop: WLO Wood)
WLO®️ Wood products are under warranty for lifetime support and spare parts (variable fees may apply).

We support you about product selections under the guidance of our customer service.
Please contact us! Our response time is 24 hours.

Please read our Exchange & Returns policy at the end of the listing before purchase!

Important Notices

Please, see our FAQ page before your order is placed.
WLO Wood products do not exactly work like a metal crate. We do not guarantee that pet escape attempts are prevented.
The product is sent disassembled and the instruction can be accessed digitally with the QR code in the box.
Product requires assembly that usually takes between 20 and 50 minutes (it may vary depending on the model).
Order processing times may vary depending on the model and colors.
Arriving time is between 3 - 7 days worldwide by ground or air cargo, but may vary depending on your location.
WLO Wood products are generally not subjected to customs inspection, but customs rules of countries vary widely.
WLO Wood is not responsible for any extra customs fees incurred outside of the USA.
There may be slight color differences due to the wood structure and painting technique. WLO Wood cannot be held responsible for this.
WLO Wood applies the exchange and return policy that has been determined and announced to ensure the satisfaction. Customers cannot be held responsible for any disputes that may arise from this.

Exchanges & Returns

WLO®️ Wood has a solution-oriented customer service structure.
Our house rules are predetermined in such situations.
We work hard to satisfy our customers as can be seen from our reviews.
We are eager to offer the best solution in line with our possibilities and strength.
Based on our experience, the demands for exchange and refunds can be summarized in our FAQ page.

Size:
Quantity:

Customer Reviews

Based on 21 reviews
90%
(19)
5%
(1)
5%
(1)
0%
(0)
0%
(0)
J
Jacqueline Bosco
it's exactly as the picture. The wood coul...

it's exactly as the picture. The wood could b a bit thicker, but other than that it's sooo cute.

K
Kristin Krajcik
This review has no content.

This review has no content.

S
Sarah Kuphal
I love it! The cushion is so plush and it...

I love it! The cushion is so plush and it just looks great! The shipping was fast and everyone was so nice when I messaged them with questions.

H
Holly Beahan
The structure overall is nice and fits our...

The structure overall is nice and fits our aesthetic. However, the item was very delayed. When unpacked, it had and continues to have a strong chemical smell. The instructions were laid on the pieces and left white, paper residue. When I tried to wipe it off with water, the stain came up.

Hello dear Holly,

We are sorry for the problem you have with the house. Due to some delays caused by container shipment problems, some shipments may be delayed. We apologize for that. We do not use any chemicals in our products and the paint we use is water-based. The reason for this is for the health of our little friends. We send our instructions as QR Code to reduce paper usage.
If you have any request please let us know.
Best Regards,
WLO Wood
Customer Support

S
Shontal Walter
The dog crate shipped very quickly. This a...

The dog crate shipped very quickly. This a high quality and spacious crate for my husky puppy. He loves taking naps and playing with his toys. He is now getting big enough where he can't escape out of the top! I would recommend if you are looking nice oasis for your furry baby!

You may also like

Recently viewed